Wat is de vindbaarheid van uw bedrijf?

Ondernemerstips | 1109 keer bekeken
Wat is de vindbaarheid van uw bedrijf?

Steeds meer bouwbedrijven en aannemers raken zich bewust van online marketing. Als gevolg laten ze een mooie website maken en koppelen daar een paar social media accounts aan. Maar ‘online zijn’ heeft pas gevolgen als uw bedrijf ook daadwerkelijk gevonden wordt. Wij hebben uitgezocht welke items niet mogen ontbreken als u zich online zo goed mogelijk wilt profileren.

Waarom is de vindbaarheid van uw bedrijf zo belangrijk?
Onderzoek wijst uit dat 97 procent van de consumenten het internet gebruikt om naar (lokale) producten of diensten te zoeken. Daarvan kiest 98 procent een bedrijf uit dat op de eerste pagina van Google staat. En 61 procent van die zoekopdrachten eindigt uiteindelijk in een aankoop.

Hoe verbetert u de vindbaarheid van uw bedrijf via Google?
1) Optimaliseer je website
Als u al een professionele website heeft of er een laat bouwen, zorg dan dat deze goed geoptimaliseerd is voor de zoekmachine van Google. Dit doet u o.a. door de adresgegevens en plaatsnaam van uw bedrijf duidelijk te benoemen. Daarmee benadrukt u het lokale karakter, voor zowel de bezoekers van de website als de zoekmachine. Laat de plaatsnaam ook terugkomen in de metatitel en metadescription. Met de metatitel zorgt u voor een pakkende en toepasselijke titel bij de zoekresultaten. En via de metadescription creëert u interesse, waardoor de bezoekers gaan doorklikken naar uw website.

2) Maak gebruik van ‘Google Mijn Bedrijf’
Vroeger beter bekend als ‘Google Places Zakelijk’. Via deze site kunt u relevante informatie delen over uw bedrijf of producten, met de gebruikers van Google, Google+ en Google Maps.

3) Verzamel recensies
Goede recensies over uw bedrijf of uw diensten/producten zijn altijd een aanwinst voor uw website. Daarnaast wordt er gedacht dat de hoeveelheid (positieve) recensies invloed heeft op de zichtbaarheid van uw bedrijf op Google. Onderzoek toont aan dat 88 procent van de consumenten online recensies raadplegen, voordat ze producten kopen of diensten raadplegen. En 88 procent van de consumenten heeft evenveel vertrouwen in online recensies als in persoonlijke aanbevelingen.

4) Maak gebruik van diverse online kanalen
70 procent van de consumenten heeft meer de neiging om online producten of diensten aan te schaffen als de bedrijven een socal media account hebben. Facebook kan bijvoorbeeld erg interessant zijn voor bouwbedrijven die veel klussen voor particulieren uitvoeren. Maar als uw opdrachten aanneemt van andere bedrijven dan zijn LinkedIn of Twitter interessanter.

5) Ga lokaal adverteren
Alle bovenstaande tips leveren winst op, op de lange termijn. Als u direct resultaat wilt kunt u beter lokaal gaan adverteren. Google Adwords bied vele mogelijkheden, waaronder het opstarten een online campagne.

Kort samengevat
Als u de vindbaarheid van uw bedrijf wilt verbeteren, let dan vooral op de relevantie van de informatie die u online zet. Google kijkt naar de zoekwoorden, de advertentieteksten en naar de landingspagina’s. Als die relevant zijn krijg je een hogere kwaliteitsscore en komt uw advertentie hoger te staan. Zo levert relevantie meteen zichtbaar resultaat op. Leg op uw website goed en duidelijk de waarde van uw bedrijf voor de consument uit. Dit is niet alleen belangrijk voor de zoekmachineoptimalisatie, maar ook voor de uw prospects. 

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld jezelf nu aan voor de nieuwsbrief van Renovatieprofs en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.

Reacties (0)

Reageren